De recente ontwikkelingen op het gebied van videomarketing

Geschreven met branded content van promotionfilm

Met de opkomst van visuele platforms als YouTube, TikTok en Instagram is videomarketing een essentieel onderdeel geworden van elke effectieve digitale marketingstrategie. Door middel van creatieve video’s kun je de aandacht trekken voor de producten of diensten die je verleent. Ben je opzoek naar leuke ideeën voor een bedrijfsfilm? Of wil je een video rijke campagne creëren? Lees dan snel verder! Wij stellen je op de hoogte van de recente ontwikkelingen op het gebied van videomarketing. 

Ga voor een interactieve video reeks

Interactieve video’s zijn vooral nuttig voor het promoten van producten of diensten met meerdere functies of voordelen. Je zou dus verhaallijn kunnen creëren met verschillende uitkomsten. Vervolgens kun je een reeks korte video’s maken waarbij de kijker zelf de verhaallijn kan bepalen. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met een algemene video over het bedrijf, na de video is het aan de kijker om een keuze te maken. Wil hij of zij meer te weten komen over een specifiek product of de kijker meer te weten komen over de medewerkers. Dit is een geweldige manier om lange video’s op te delen in kleinere segmenten zodat ze gemakkelijker te consumeren zijn. Het kan handig zijn om kijkers de optie te geven om terug te navigeren naar eerdere segmenten, zodat ze de informatie nog eens kunnen bekijken. Het is een leuke eerste kennismaking tussen een potentiële klant en jouw bedrijf.  Zo kun je laten zien waar je als bedrijf voor staat en wat ze van je kunnen verwachten.

Kies voor augmented reality

Om de aandacht van potentiële klanten te kunnen trekken is het erg belangrijk dat de videocontent bondig en boeiend is. Om een klant de ultieme interactieve ervaring te geven, zou je eens kunnen kijken naar de mogelijkheid om augmented reality toe te voegen aan een video. Augmented reality is een type video waarbij computer gegenereerde afbeeldingen over een real-time video worden gelegd om een meeslepende ervaring voor de kijkers te creëren. Je kunt AR gebruiken om interactieve elementen aan video’s toe te voegen, zoals productinformatie of bepaalde instructies. We zien dat deze optie steeds populairder wordt dit komt vooral doordat je de kijker introduceert aan een product in zijn of haar eigen omgeving. Het is met augmented reality bijvoorbeeld mogelijk om te zien hoe een bepaald bankstel er in je eigen woonkamer uit zou zien of je kunt zien of een bepaalde kleur lippenstift goed bij jouw huidskleur past. De mogelijkheden zijn eindeloos! Dit is vooral een leuke optie voor productvideo’s.

Zou je ook meer gebruik willen maken van videomarketing om je bedrijf op een unieke manier in de schijnwerpers te zetten? Kom dan meer te weten over alle videomarketing trends in 2023!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.