“Smakelijk en dat is het”: Russische knock-off McDonald’s betreedt de internationale markt

De in Rusland gevestigde fastfoodketen “Vkusno I Tochka” – “Smakelijk en dat is het” – betreedt de internationale markt door uit te breiden naar Wit-Rusland.

Waarom is dit belangrijk?

In maart, als reactie op de Russische invasie van Oekraïne, besloot de Amerikaanse fastfoodketen McDonald’s om Rusland te verlaten. De restaurants werden overgenomen door de zakenman Alexander Govor, die er vervolgens een rebranding op losliet door het merk om te dopen tot Vkusno I Tochka. Het merk groeide vervolgens uit tot een Russisch symbool van weerbaarheid tegen de westerse sancties, wat de uitbreiding naar buurland Wit-Rusland extra betekenisvol maakt.

In het nieuws: Binnenkort kunnen ook Wit-Russen genieten van Russische fastfood, aldus Alexander Govor, de eigenaar van de jonge fastfoodketen Vkusno I Tochka.

  • “We betreden een nieuwe markt”, zegt Govor. “Binnenkort zal Vkusno I Tochka niet enkel alleen maar in Rusland actief zijn, maar ook in ons buurland Wit-Rusland. Dit is nog maar het begin!”.
  • Volgens de overeenkomst zullen de 25 McDonald's restaurants in Wit-Rusland, die allemaal door een lokale licentiehouder worden geë
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.