Waarom nemen mensen die kansloos zijn deel aan de Amerikaanse presidentsrace?

Met nog 522 dagen te gaan tot de presidentsverkiezingen van 5 november 2024 melden zich steeds meer nieuwe kandidaten voor de presidentsnominatie van de Republikeinse Partij. In 2016 telde het Republikeinse deelnemersveld ruim 17 kandidaten. De Democraten hadden er in 2020 met 23 would-be presidenten nog een pak meer. Maar waarom stellen mensen die geen schijn van kans maken zich kandidaat?

Waarom is dit belangrijk?

10 Republikeinen en 2 Democraten hebben zich tot nog toe kandidaat gesteld om Joe Biden op te volgen. Zijn Donald Trump, Mike Pence, Ron DeSantis en Nikki Haley bekend bij het grote publiek, dan kan dat moeilijk worden gezegd van de Republikeinen Vivek Ramaswamy, Chris Christie, Tim Scott en Corey Stapleton en van de Democraten Marianne Williamson, die ook in 2020 al meedeed en Robert F. Kennedy. Lijken de zes laatst genoemde kandidaten volledig kansloos, dan bevestigen ze een trend die wil dat meedingen naar de nominatie vaak een opstap naar het politieke sterrendom garandeert.

In het nieuws. De namen van een tiental bevestigde en een handvol nog te bevestigen kandidaturen voor de nominatie van de Amerikaanse presidentskandidaten doen de ronde. 

  • Zijn Joe Biden (D) en Donald Trump (R) de kandidaten die vandaag de beste kans maken om door hun partij te worden voorgedragen, dan melden zich bij elke presidentsverkiezing ook steeds een resem totaal onbekende kandidaten, die volgens de logica niet kunnen winnen.

Nadelen zijn miniem

Waarom doen ze dat? Er zij

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.