Verkoop witte slip-on Vans boomt met dank aan succes ‘Squid Game’

De hype rond Squid Game lijkt voorlopig nog niet te minderen. De Zuid-Koreaanse Netflix-reeks blijft razend populair en dat is op heel wat vlakken te melden. Zo blijkt ook de verkoop van de opvallende outfits uit de serie sinds de release van Squid Game enorm te boomen.

Een nooit geziene stijging van de aandelenkoers van Zuid-Koreaanse mediabedrijven, meerdere challenges op TikTok, gestegen belangstelling voor gelijkaardige series, een sterrenstatus voor de castleden, problemen bij internetproviders en zelfs een vechtpartij aan de ingang van een pop-upexpo in Parijs … Het succes van de Zuid-Koreaanse hitserie Squid Game is werkelijk overal te merken.

Er zal dan ook niemand verbaasd opkijken als er op het volgende verkleedfeestje of tijdens Halloween iemand opduikt die voor zijn, haar of hun outfit inspiratie haalde bij Squid Game. Zo bleken rode overalls en schermmaskers – zoals de bewakers uit de reeks dragen – al snel op heel wat plaatsen uitverkocht.

Vans

Witte slip-ons

Ook de outfits die de 456 deelnemers tijdens het spel moeten dragen, zijn erg in trek bij de fans van Squid Game. Zo vliegen groen-witte trainingspakken overal de deur uit. Maar de meest opvallende verkoopstrend is ongetwijfeld de gigantische vraag naar witte slip-ons. Die schoenen zijn tijdens Squid Game niet zo vaak duidelijk in beeld en moeten voor een van de spellen zelfs uitgedaan worden, maar toch lijken ze veel kijkers geïnspireerd te hebben.

De website Variety meldt namelijk dat bij de Britse online kledingwinkel The Sole Supplier, die gespecialiseerd zijn in schoenen, de verkoop van witte slip-on Vans met maar liefst 7.800 procent is gestegen sinds de release van Squid Game op 17 september op Netflix. Lyst, een databedrijf dat modetrends volgt, meldt dan weer dat er in die periode bijna dubbel zoveel als gewoonlijk is gezocht naar witte slip-ons.

(jvdh)

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.