Key takeaways
- De eerste tien dagen dat iPhone 17 verkrijgbaar was, steeg de verkoop met 14 procent ten opzichte van iPhone 16.
- De sterke prestaties van de standaard iPhone 17, met name in China, zorgen voor groei dankzij de aantrekkelijke prijs-/upgradeverhouding.
- De verkoop in de Verenigde Staten wordt gestimuleerd door de iPhone 17 Pro Max, dankzij promo’s van providers die consumenten aanmoedigen om voor topmodellen te kiezen.
De eerste verkoopgegevens van de iPhone 17-serie laten een sterke prestatie zien in vergelijking met de iPhone 16-modellen van vorig jaar. Volgens Counterpoint Research presteerde de iPhone 17 14 procent beter dan zijn voorganger in de eerste tien dagen dat hij verkrijgbaar was op belangrijke markten zoals de VS en China. Dit vroege succes wijst op een positieve vraag naar de nieuwe generatie iPhones.
Een belangrijke factor in deze groei is de sterke prestatie van de standaard iPhone 17, vooral in China. Counterpoint schrijft dit toe aan een gunstige balans tussen prijs en upgrades, waardoor het een zeer aantrekkelijke optie is voor consumenten. De belangrijkste upgrades zijn een nieuwe chip, een verbeterd scherm, meer basisopslag en een verbeterde camera aan de voorkant.
Pro Max boven in Verenigde Staten
In de Verenigde Staten overtreft de verkoop van de iPhone 17 Pro Max die van zijn voorganger. Deze trend wordt gestimuleerd door providers die meer korting geven op het topmodel. Deze verhoogde subsidies zijn bedoeld om klanten op de lange termijn aan zich te binden door middel van uitgebreide financieringsplannen. Deze strategie moedigt consumenten aan om voor het topmodel van de iPhone 17 Pro Max te kiezen, waardoor de aanwezigheid van Apple op de markt voor smartphones in het hogere segment wordt versterkt.
Hoewel de iPhone Air het ook goed doet en de verkoop van de iPhone 16 Plus van vorig jaar overtreft, is de lancering ervan in China vertraagd door goedkeuringsprocessen van providers. Deze vertraging, in combinatie met prijsoverwegingen ten opzichte van de standaard iPhone 17, zou het volume van de eerste verkopen op de Chinese markt kunnen beperken.
Volg Business AM ook op Google Nieuws
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

