Unilever trekt zelf de baan op met ijsmerken

De fabrikant van onder meer Ben & Jerry’s, Ola en Magnum wil met de hulp van Deliveroo en Uber Eats de traditionele verkooppunten buitenspel zetten. Unilever heeft met zijn roomijs meer dan de helft van de wereldmarkt in handen.

De Nederlands-Britse levensmiddelengigant gaat wereldwijd op 1.000 plaatsen diepvriezers bij kleine voedingsbedrijven installeren. Vervolgens zullen maaltijdbezorgers zoals Deliveroo en Uber Eats de ijsjes aan huis leveren. Groothandels, detailhandels en supermarkten komen in die strategie dus niet meer aan de pas.

Om het netwerk optimaal te doen werken, doet Unilever een beroep op de technologie van Deliverect. Dat is een Gentse start-up die software ontwikkelt om de bestellingen af te handelen die restaurants binnenkrijgen van online maaltijddiensten.

De samenwerking met Deliveroo en Uber Eats is uiteraard niet nieuw, maar wordt naar een hoger niveau getild. Ook andere grote bedrijven ontdekten de trend naar ‘direct-to-consumer’ al. Zo maakte schoenenfabrikant Nike eind vorig jaar bekend geen producten meer te verkopen via webreus Amazon.

Lees ook:

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.