Unilever onder het vergrootglas: Britse waakhond CMA gaat groene claims onderzoeken

In het Verenigd Koninkrijk start de overheidsdienst Competition and Markets Authority (CMA) een onderzoek naar Unilever, de multinational die een verscheidenheid aan consumentenproducten aan de man brengt. De CMA gaat onderzoeken of de claims die Unilever geeft over milieuvriendelijke producten wel kloppen.

Waarom is dit belangrijk?

Allerlei autoriteiten controleren steeds vaker of de claims van bedrijven rond milieuvriendelijkheid wel kloppen. Jezelf als bedrijf op een groene manier in de markt zetten, is aantrekkelijk voor consumenten. Alleen is het niet simpel om je marketing ook waar te maken, want de milieuregels worden steeds strikter, zowel in de EU als in het VK.

In het nieuws: De Britse CMA onderzoekt claims van Unilever over milieuvriendelijkheid.

  • De CMA houdt al langer bedrijven tegen het licht in de strijd tegen greenwashing. Men toetst verschillende elementen uit promotiecampagnes aan een wet uit 2008, de Consumer Protection from Unfair Trading Regulations.
  • In een persbericht meldt de CMA de claims die het gaat onderzoeken. Dat zijn onder andere:
    • Het gebruik van mogelijk vage tekst op producten en het mogelijk misleiden van consumenten o
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.