Unilever bekijkt nu ook verkoop verzorgingsproducten

Na de theedivisie, zet Unilever nu ook mogelijk zijn verzorgingsdivisie in de etalage. Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times.

Unilever maakt zich zorgen over zijn zorgdivisie. De groei in het segment zou de laatste jaren sterk vertraagd zijn en dus bekijkt CEO Alan Jope opties om die groei opnieuw aan te zwengelen. Merken die het niet goed doen, zullen waarschijnlijk verkocht worden.

De ommezwaai zal vooral de kleinere merken treffen, klinkt het. Naast AXE en Dove, bezit Unilever ook onder meer Aviance, dat vooral populair is in India, en het zeepmerk Breeze.

Thee

De mededeling komt twee weken na de aankondiging dat Unilever zijn theedivisie wil verkopen. Het is dus duidelijk dat de consumentengoederenreus zijn hele portefeuille aan het herbekijken is.

Buiten thee en verzorging, heeft Unilever ook nog schoonmaakproducten en voeding in huis. Het is nu de vraag of er nog aankondigingen over andere divisies zullen volgen.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.