De koffieketen Starbucks gaat in samenwerking met Beyond Meat en Omnipork nepvleesgerechten serveren in haar Chinese vestigingen.
Het menu bestaat uit pasta en lasagne met verschillende soorten alternatief vlees. Het is bedoeld als lunch.
Het is niet de eerste keer dat Starbucks spreekt over vleesalternatieven. Eind januari kondigde de keten al aan dat ze later op het jaar sandwiches met nepvlees wou lanceren in de VS en Canada. Nu alle Amerikaanse vestigingen gesloten zijn, lopen die plannen wat vertraging op.
Azië en nepvlees
In China kunnen de eerste zaken opnieuw de deuren openen en Starbucks maakt daar gebruik van om de plannen daar te ontvouwen. Vanaf deze week zijn de eerste vleesalternatieven verkrijgbaar.
Ook voor Beyond Meat is dit goed nieuws. De nepvleesgigant speelt al langer met plannen om uit te breiden in Azië en deze stap kan daarbij helpen. Azië is een opkomende markt op het gebied van nepvlees en Beyond Meat wil graag zijn voetafdruk zetten op het continent.
Het aandeel van Beyond Meat stijgt dinsdag voorbeurs met 14 procent. Starbucks verliest 1 procent.