Staatsbon is groot communicatiesucces voor Van Peteghem, maar inhoudelijk is er wel wat kritiek

Zomertijd, komkommertijd. En dus voor ervaren communicatieteams het uitgelezen moment om iets te lossen of te lanceren. Bij cd&v buitte vicepremier Vincent Van Peteghem alvast het ongenoegen over de te lage spaarrente op spaarboekjes maximaal uit, om zijn ‘Staatsbon’, een kasbon op één jaar van de overheid, te promoten. Wat volgde, na massaal aandacht in de populaire kranten en op VRT, was een overrompeling: 22 miljard opgehaald, of zo’n 5 procent van wat op de spaarboekjes stond.

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.