Squid Game stuwt abonneecijfers Netflix

Netflix heeft in het afgelopen kwartaal fors meer abonnees aangetrokken, dankzij het verrassend grote succes van Squid Game en The Witcher, maar handhaafde zijn verwachtingen voor het komende kwartaal. Dat bleek dinsdag nabeurs uit de kwartaalcijfers van de streamingreus.

Netflix kreeg er 4,4 miljoen betalende abonnees bij, wat ruim boven de eigen voorspelling was, van 3,5 miljoen, en ook fors meer dan de 3,78 miljoen die analisten gemiddeld hadden verwacht. Het aantal abonnees komt daarmee op ruim 213 miljoen.

Het bedrijf verwacht er in het vierde kwartaal nog eens 8,5 miljoen abonnees bij te krijgen. Dan wordt er nieuwe content toegevoegd aan Squid Game, de grootste hit van Netflix van eigen makelij tot nog toe. Hiermee zou het feestdagenkwartaal van vorig jaar geëvenaard kunnen worden.

Records

De wereldwijde hitserie Squid Game zou zo’n 900 miljoen dollar waard zijn voor Netflix. Met de Zuid-Koreaanse thriller over een groep mensen die op leven en dood kinderspellen spelen, verbrak het streamingplatform in het derde kwartaal zijn eigen records: in de eerste vier weken na de première werd de serie door 142 miljoen mensen bekeken, een recordaantal.

Het bedrijf houdt daarmee een voorsprong op zijn rivalen Walt Disney, Apple, AT&T, Comcast, Amazon.com en ViacomCBS.

Meer
Mijn Volglijst

Beursblik: Kempen zet Galapagos op kooplijst

07/12/2021 08:08

(ABM FN-Dow Jones) Het aandeel Galapagos is weer koopwaardig. Dit vindt analist Alex Cogut van zakenbank Kempen.

Cogut wijst erop dat het aandeel 2 miljard euro onder zijn cashmiddelen noteert. "En in lijn met de rest van de biotechsector, denk ik dat het aandeel zijn dieptepunt wel heeft bereikt", zegt de analist tegen ABM Financial News.

Lees meer...
Markten
Lees meer...
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20