Snapchat betaalt voor populaire snaps

Snapchat komt met een nieuwe, TikTok-achtige, feature en daar wil het u zelfs voor betalen. De nieuwe functie heet Spotlight en zet de populairste publieke snaps letterlijk in de spotlights.

Om mensen aan te moedigen hun snaps te delen, verdeelt het elke dag een miljoen dollar (840.000 euro) onder de makers van de populairste video’s van de dag.

Met Spotlight gaat Snapchat een stapje verder in het maken van publieke snaps en komt het ook een stapje dichter bij TikTok. U kon namelijk al publieke snaps maken via de Snap Map. Daarop kon u de posts van verschillende mensen zien op een bepaalde locaties. Maar met Spotlight wordt het de bedoeling dat u de snaps van iedereen, waar dan ook ter wereld, kan zien.

Spotlight

https://twitter.com/Snapchat/status/1330873747335733251?s=20

Iedereen komt tegenwoordig wel met een TikTok-achtige functie, dus kon ook Snapchat natuurlijk niet achterblijven. Spotlight wordt een pagina waarop u de meest populaire publieke snaps kan bekijken.

Volgens Snapchat zelf zal het daarbij niet enkel gaan over de snaps van de populairste profielen en bekende personen. Door gebruik te maken van een algoritme dat vooral kijkt naar hoeveel likes een snap krijgt, maar ook hoeveel mensen de video volledig uitkijken, zou het mogelijk zijn om als gewone sterveling een populaire snap te krijgen. En daar kan u zelfs geld mee verdienen.

1 miljoen dollar per dag

Om de Spotlight-pagina te promoten belooft Snapchat dagelijks een miljoen dollar (840.000 euro) te verdelen onder de populairste snaps op de pagina. Daarbij zal het gaan om bedragen van minstens 250 dollar (ongeveer 211 euro) van de totale pot van een miljoen per dag.

Voorlopig maken wel enkel inwoners van de Verenigde Staten die ouder zijn dan 16 jaar kans op die bijdrage. Het is nog niet duidelijk of Spotlight ook naar ons land komt.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.