Shein hervat activiteiten in India


Key takeaways

  • Shein heeft zijn activiteiten in India opnieuw gelanceerd via een licentieovereenkomst met Reliance Retail.
  • De app is nu beschikbaar in de Apple App Store en Google Play Store, met gratis verzending en eenvoudig retourneren.
  • Een brede selectie trendy westerse kleding tegen betaalbare prijzen wordt weer aangeboden.

Na een afwezigheid van vijf jaar is Shein terug in India. Het Chinese fast fashion merk heeft haar activiteiten opnieuw gelanceerd via een licentieovereenkomst met Reliance Retail. De app, die nu ‘SHEIN India Fast Fashion’ heet, is te downloaden in zowel de Apple App Store als de Google Play Store. Bij het openen van de app wordt een bericht weergegeven met de tekst “The OG is back”, waarmee de terugkeer van Shein op de Indiase markt wordt aangegeven.

Deze comeback volgt op een aankondiging van de overheid over een overeenkomst tussen Reliance en Shein, waarbij Indiase fabrikanten producten gaan maken onder het merk Shein. De stap werd door velen verwacht, omdat Shein eerder populair was in India vanwege haar trendy westerse kleding tegen ongelooflijk betaalbare prijzen. Deze ruime keuze en betaalbaarheid sloeg vooral aan bij jonge consumenten.

Herintrede

De eerste intrede van Shein in India werd in 2020 verstoord toen de Indiase regering 59 Chinese apps, waaronder Shein, verbood vanwege zorgen over gegevensbeveiliging als gevolg van een grensgeschil tussen India en China. Het verbod liet gebruikers met lopende bestellingen in onzekerheid, begroet door een app-bericht waarin stond “we hopen de diensten snel te hervatten.”

Vernieuwd aanbod

De opnieuw gelanceerde app biedt gratis verzending op alle bestellingen en gemakkelijk retourneren. Met prijzen vanaf slechts Rs 350 voor jurken wil Shein haar positie als aanbieder van budgetvriendelijke mode in India herstellen.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.