Geschreven met branded content van Digital Climax.
Je website hoger krijgen in Google? Daarvoor doe je best aan SEO of zoekmachineoptimalisatie. De 23-jarige Axl Van Steenacker, zaakvoerder van Digital Climax in Lille, specialiseerde zich erin en heeft ondertussen 3 werknemers in dienst. In zijn eerste boek deelt hij al zijn kennis, ervaring en tips.
Begin 2018 begon Axl als student-ondernemer met het bouwen van websites. “Maar ik werd al snel aangetrokken tot SEO”, vertelt hij. “Ondertussen ligt onze focus 100% op zoekmachineoptimalisatie. We laten kmo’s en bedrijven hoger scoren in onder meer Google. Je kan meer bezoekers proberen te lokken door grote budgetten te pompen in betaalde online advertenties. Dankzij SEO is die aantrekkingskracht echter veel natuurlijker en duurzamer.”
Een van de tips die Google zelf geeft om hoger te scoren, is het delen van interessante content. Op die oproep gaat Digital Climax met plezier in. “We verspreiden onze inzichten al jarenlang via onze website en sociale media zoals LinkedIn. Die teksten vormden de basis voor ons eerste SEO-boek. Het is een hardcover geworden met meer dan 120 pagina’s vol praktische tips en tricks.”
Schiet Digital Climax zichzelf niet in de voet door haar geheimen prijs te geven? “Dat denk ik niet”, lacht Axl. “Ik geloof heel erg in het delen van kennis. Met het boek kan je als ondernemer de eerste stappen zetten om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Maar SEO is een langetermijnstrategie. Bedrijven die er zelf de tijd niet voor kunnen of willen maken, zijn bij ons SEO-bureau aan het juiste adres.”
Het boek bestellen kan eenvoudig op de website van Digital Climax.