Samsung Mobile Cloud Gaming breidt uit naar Europa: voorlopig enkel Groot-Brittannië en Duitsland


Key takeaways

  • Samsung Mobile Gaming Hub breidt uit naar Europa, te beginnen met het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.
  • Het platform biedt Galaxy-gebruikers toegang tot een verscheidenheid aan games zonder download of installatie.
  • Een genereus 80/20-model voor het delen van inkomsten moedigt ontwikkelaars aan om in hun games te investeren en deze op het platform te ontwikkelen.

Samsung brengt zijn mobiele cloud gaming-platform naar Europa, te beginnen met het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Galaxy-gebruikers in deze regio’s krijgen nu toegang tot een verscheidenheid aan populaire mobiele games zonder deze te hoeven downloaden of installeren. Deze uitbreiding volgt op de succesvolle lancering van het platform in Noord-Amerika bijna een jaar geleden, waar het snel aan populariteit heeft gewonnen bij zowel game-ontwikkelaars als gamers.

Uitgebreidere functies

Samsung’s Mobile Gaming Hub krijgt ook een revisie, die later dit jaar wordt onthuld. De vernieuwde hub zal verbeterde functies bieden voor het ontdekken van games in verschillende genres, evenals verbeterde sociale connectiviteit en intuïtieve navigatie.

Het succes van Samsungs mobiele cloud gaming-platform is deels te danken aan de samenwerking met Moloco, een AI-aangedreven advertentiebedrijf. Moloco Ads helpt gameontwikkelaars om een breder publiek te bereiken en een beter rendement op hun reclame-uitgaven te krijgen door middel van gerichte campagnes. SpinX Games zag bijvoorbeeld een stijging van 100 procent in ROAS in 30 dagen door Moloco Ads te gebruiken om zijn games op het platform van Samsung te promoten.

Delen van inkomsten

Samsung ondersteunt zijn partners-ontwikkelaars door een 80/20-model voor het delen van inkomsten te implementeren voor games die via de Galaxy Store worden gedistribueerd. Dankzij dit genereuze model kunnen ontwikkelaars een groter deel van hun inkomsten houden, waardoor ze worden aangemoedigd om in hun games te investeren en deze verder te ontwikkelen. De combinatie van gemakkelijke toegang voor gamers, gerichte advertentieoplossingen voor ontwikkelaars en een gunstig model voor het delen van inkomsten positioneert het cloudgebaseerde mobiele gameplatform van Samsung als een belangrijke speler in het zich ontwikkelende mobiele gamelandschap.

Het is nog niet duidelijk wanneer het project uitgerold wordt naar België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.