Heb je recht op een schadevergoeding als je vlucht geannuleerd of vertraagd wordt?

Zo'n 170 Belgen zaten afgelopen weekend voor ruim 48 uur vast op een luchthaven in Napels en Palermo. TUI, de touroperator die de vluchten organiseerde, betaalt de gedupeerden uiteindelijk een schadevergoeding. Moet een touroperator dat altijd doen? Welke spelregels gelden er?

In het nieuws: Er waren vrijdag wereldwijd IT-problemen na een mislukte software-update van cyberbeveiligingsbedrijf CrowdStrike. Daardoor konden tal van vliegtuigen niet opstijgen. Zo zaten afgelopen weekend zo'n 170

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.