Populaire VR-game Beat Saber verhuist naar Facebook

Beat Saber wordt een zelfstandig onderdeel van de Oculusstudio’s van Facebook.

Beat Saber, de immens populaire VR-game van Beat Games, verhuist samen met haar producent naar Oculus Studios, de VR-divisie van Facebook. Oculus zal Beat Saber op alle bestaande platformen blijven ondersteunen.

Blokjes neermaaien op muziek

Beat Saber is een eenvoudige VR-game die het midden houdt tussen Fruit Ninja en Guitar Hero. Spelers snijden met een imaginaire lightsaber door aanstormende blokjes, op het ritme van de muziek. Simpel maar briljant want het spel verkocht meer dan 1 miljoen exemplaren. Dat is een primeur in de VR-sector.

De populariteit van Beat Saber was Facebook niet ontgaan. Het sociale netwerk plaatste de game centraal in de advertentiecampagnes voor de headset van Oculus.

Nieuwe muziek

Beat Saber trok de aandacht toen het naast een eigen catalogus van vooral EDM-muziek ook populairdere tracks kon gebruiken. Onder andere Imagine Dragons en Panic! At The Disco zetten muziek op Beat Saber.

Volgens Facebook kan Beat Saber onder hun toezicht nog groter worden en nog meer artiesten aantrekken. Ze willen het spel naar meer mensen brengen en developers de kans geven om nieuwigheden aan het spel toe te voegen. De ploeg blijft wel voortwerken uit thuisbasis Praag.

Hoeveel Facebook heeft betaald voor Beat Saber is niet duidelijk.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.