Pepsi pikt reclamesymbolen van Coca-Cola in

PepsiCo heeft de kerstman – sinds 1931 hét symbool bij uitstek in de reclamecampagnes van rivaal Coca-Cola- ingepikt en opgevoerd in zijn laatste reclamespot, die viraal wordt verspreid. Op sociale mediasites woedt over die strijd een hevig debat. Vele consumenten vinden dit een stap te ver. Ook op een ander Coca-Colasymbool, de ijsbeer,  heeft concurrent PepsiCo nu beslag gelegd. Coca-Cola introduceerde de ijsbeer voor het eerst in zijn campagnes in 1993.

De campagne is een reactie op de dalende populariteit van PepsiCo. In maart raakte bekend dat Pepsi niet langer de tweede meestverkochte frisdrank in de VS was. Volgens cijfers van Beverage Digest is naast het ongenaakbare geachte Coca-Cola nu ook Diet Coke populairder dan Pepsi, dat zijn marketingbudget inmiddels met 30% heeft verhoogd.

Oordeel zelf:

Meer
Mijn Volglijst

Valuta: dollar fundamenteel beter dan euro

27/11/2021 09:24

(ABM FN-Dow Jones) Fundamenteel staat de Amerikaanse dollar er beter voor dan de euro. Dit vindt valuta-analist Joost Derks van iBanFirst.

Daarbij verslechtert de coronasituatie in Europa "in rap tempo met mogelijk hardere lock-downs tot gevolg". De euro/dollar is hier afgelopen week ook al op vooruit gelopen, maar werd aan het eind van de afgelopen handelsweek een halt toegeroepen, zag Derks.

Lees meer...
Markten
Lees meer...
Markten
Mijn Volglijst
Markten
BEL20