Panasonic en Toyota beëindigen Olympische sponsoring


Key takeaways

  • Panasonic beëindigt zijn 37-jarige sponsoring van de Olympische Spelen.
  • De beslissing van het bedrijf volgt op de voltooiing van de Spelen in Parijs in 2024 en is in lijn met hun bredere zakelijke doelstellingen.
  • Naast Panasonic beëindigt ook Toyota Motor zijn Olympische partnerschap nu hun 10-jarige contract ten einde loopt.

Panasonic, een vooraanstaand Japans elektronicabedrijf, heeft zijn 37-jarige sponsoring van de Olympische Spelen beëindigd. De beslissing van het bedrijf om te stoppen met het partnerschap volgt op de voltooiing van de Parijse Spelen in 2024.

Geschiedenis van het partnerschap en technologische vooruitgang

De betrokkenheid van Panasonic bij de Olympische Spelen begon in 1987 en breidde zich uit naar de Paralympics in 2014. Tijdens hun partnerschap heeft het bedrijf technologische ontwikkelingen, producten en diensten geleverd om de Spelen te ondersteunen. Met name de Technics draaitafels van Panasonic werden gebruikt tijdens het breekevenement in Parijs.

Andere sponsorbeslissingen en reactie van het IOC

Naast Panasonic beëindigt ook Toyota Motor, een andere topsponsor, zijn olympische partnerschap nu hun 10-jarige contract ten einde loopt. Deze beslissingen benadrukken de veranderende bedrijfsstrategieën van grote bedrijven en hun prioriteiten bij het toewijzen van sponsorgelden.

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) erkende en respecteerde de strategische beslissing van Panasonic. IOC-president Thomas Bach toonde begrip voor de behoefte van het bedrijf om zijn sponsorverplichtingen af te stemmen op zijn bredere zakelijke doelstellingen. De afhankelijkheid van het IOC van topsponsoring wordt weerspiegeld in de 2,295 miljard dollar inkomsten uit dergelijke partnerschappen in de periode 2017-2021.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.