Opluchting bij AB InBev: Amerikanen weer positiever over Bud Light

Opluchting bij AB InBev: Amerikanen weer positiever over Bud Light
Een protestbord tegen Bud Light, op 21 april 2023 gespot langs de weg in Arco, Idaho (VS) – Getty Images

Amerikaanse bierdrinkers worden weer positiever over Bud Light van AB InBev. Dit blijkt uit een recent consumentenonderzoek van Deutsche Bank.

Het nieuws: In vergelijking met juli is het aantal bierdrinkers dat het merk Bud Light niet meer koopt, gedaald van 21 procent naar 19 procent, aldus het onderzoek. Daarnaast daalde het percentage consumenten dat het biermerk minder zegt te kopen ook, terwijl het percentage Amerikanen dat zei meer Bud Light te kopen juist steeg.

Nog meer cijfers: Een belangrijke uitkomst van het onderzoek is dat veel consumenten die Bud Light hebben afgezworen na de reclame met transgender influencer Dylan Mulvaney waarschijnlijk binnen 3 tot 6 maanden zullen terugkeren naar het merk. Het aantal consumenten dat zei de komende 3 tot 6 maanden hoogstwaarschijnlijk geen Bud Light te kopen, is namelijk fors gedaald van 18 naar slechts 3 procent.

Boycot

Uitgezoomd: Ondanks het herstel van Bud Light, blijven Corona en Heineken het meest profiteren van de boycot die Bud Light trof, aldus de analisten van Deutsche Bank, al waren deze winsten in augustus minder groot dan in juli.

Op de beurs: Momenteel wordt het aandeel AB InBev verhandeld tegen een koers-winstverhouding van 15,3 voor 2024, wat een korting van 28 procent betekent ten opzichte van Europese sectorgenoten. Maar Deutsche Bank blijft optimistisch over de lange termijn vooruitzichten van de brouwer en herhaalde dan ook het koopadvies met een koersdoel van 65,00 euro.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

02:00