Ook die andere Delhaize gaat in krimpmodus

Terwijl supermarktgroep Delhaize blijft worstelen met de beslissing om 128 winkels te verzelfstandigen en daarmee ruim 9.000 werknemers afstoot, neemt Louis Delhaize, die andere retailer met dezelfde familiale roots, een nog veel drastischer beslissing met de verkoop van zijn Franse activiteiten.

Waarom is dit belangrijk?

Samen met de familie Colruyt was de clan Delhaize de voorbije honderd jaar de belangrijkste Belgische familie in de supermarktsector.

In het nieuws: Een grote deal in het Frans-Belgische supermarktlandschap. De groep Louis Delhaize verkoopt zijn Franse divisies rond de winkelmerken Cora en Match voor 1,2 miljard euro aan Carrefour. Het gaat om veel winkels en mensen: 60 hypermarkten, 115 supermarkten en 24.000 medewerkers. Ook het meeste vastgoed wordt in de deal overgedragen aan Carrefour.

Ingezoomd: De deal is zo ingrijpend voor Louis Delhaize dat sommige analisten al tippen op een uitdoofscenario voor het hele bedrij

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.