Ook de TED-Talks gaan ‘woke’: wie anders denkt dan de anderen komt er niet meer in

De TED-Talks veroverden de wereld onder het mantra ‘Ideas Worth Spreading’. Maar mensen die zaken verkondigden die tegen de ‘woke’-ideologie ingaan, moeten niet meer op een uitnodiging rekenen om hun ideeën verspreid te zien.

Waarom is dit belangrijk?

Op zijn website verkondigt TED "op een missie te zijn om ideeën te ontdekken en te verspreiden. Onze organisatie is gewijd aan nieuwsgierigheid, rede, verwondering en het nastreven van kennis - zonder agenda." Dat mag een tijd zo geweest zijn, maar de 'woke'-ideologie heeft ook daar nu een einde aan gemaakt.

In het nieuws. De Amerikaanse podcaster Coleman Hughes zag zijn TED-talk "A case for color blindness" door de TED-organisatie zelf gesaboteerd. Omdat de ideeën die hij daarin verkondigde niet strookten met wat enkele personeelsleden van TED denken. De inhoud van de voordracht was nochtans op voorhand door het TED-team gefactchecked.

In zijn voordracht pleit Hughes - die zelf van Afrikaans-Puerto-Ricaanse afkomst is - voor 'kleurenblindheid'. Wat betekent dat we mensen zoveel mogelijk mo

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.