Herock, een bedrijf dat werkkledij verkoopt, is nu ook actief op OnlyFans. Dat platform wordt vooral door sekswerkers gebruikt, maar Herock ziet ook potentiële klanten. Laurent Van Laere legde aan Business AM uit wat zijn bedrijf wil bereiken.
Beluister hier het volledige gesprek met Laurent Van Laere:
De essentie: Herock wil via de campagne op OnlyFans vooral in het oog springen. Het bedrijf gaat er ook vanuit dat potentiële klanten actief zijn op een platform als OnlyFans.
- Van Laere: “OnlyFans is een veelbesproken kanaal. We moeten creatief zijn als challengers in de markt. Dit is een marketingactie die eruit springt en ook in lijn ligt met het rebelse karakter van ons merk. Onze doelgroep is heel breed. De werkmannen en -vrouwen van vandaag zijn met van alles bezig. Wij wilden ze vooral bereiken op een unieke manier, waar onze concurrenten op bepaalde vlakken conservatiever zijn. In het verleden hebben we ook al eens een campagne gedaan met P-Magazine en we hebben daar heel veel positieve reacties op gehad.”
- “Seks verkoopt vandaag de dag. En mensen kijken ernaar. Mooie mensen die op een sensuele manier worden uitgebeeld, springen in het oog. We houden het heel sensueel. Er gaat ook geen naakt opkomen, maar wel toffe foto’s van mensen in werkkleding.”
- “Ons kanaal is volledig gratis. OnlyFans vraagt wel standaard 0,10 euro voor een eerste inschrijving, dus dat is eenmalig. Onze doelstelling is voornamelijk om klanten op een unieke manier onze werkkleding te leren kennen. Op het einde van de rit wordt de campagne ook gedragen op Instagram, Facebook en zelfs LinkedIn. De campagne is veel breder dan alleen OnlyFans. Dat is meer het middel wat we gebruiken om in de kijker te springen”, besluit Van Laere.