Whatnot, een online marktplaats waar je onder meer via een livestream rechtstreeks in contact staat met een verkoper, is nu ook beschikbaar in België. Het internetbedrijf gaat de concurrentie aan met andere online marktplaatsen zoals TikTok Shop.
Key takeaways
- Na onder meer een succesvolle lancering in Frankrijk is Whatnot nu ook beschikbaar in ons land.
- Het platform spitst zich toe op live shopping. Dat betekent onder meer dat kopers en verkopers via een livestream rechtstreeks met elkaar kunnen praten.
- Whatnot dat momenteel op zo’n 5 miljard dollar wordt gewaardeerd, heeft bovendien een nieuwe financieringsronde van 265 miljoen aangekondigd.
In het nieuws: Whatnot is voortaan ook beschikbaar in België. De komst naar ons land maakt deel uit van de Europese uitbreidingsplannen van het Amerikaanse bedrijf.
- Het platform spitst zich toe op live shopping. Dat betekent onder meer dat kopers en verkopers via een livestream rechtstreeks met elkaar kunnen praten. Zo is het onder meer mogelijk om vragen te stellen over de spullen die worden verkocht.
- Whatnot werkt naar eigen zeggen samen met duizenden verkopers in acht landen, waaronder de VS, Canada, Duitsland en Frankrijk. Elke week wordt er meer dan 175.000 uur aan livestreams gehost op het platform.
Waardering van zo’n 5 miljard dollar
Ook dit: Whatnot dat momenteel op zo’n 5 miljard dollar wordt gewaardeerd, heeft bovendien een nieuwe financieringsronde van 265 miljoen aangekondigd.
- Het bedrijf zal de financiering gebruiken om strategische investeringen te doen die gericht zijn op een verbetering van de klantervaring, waaronder het ontwikkelen van speciale tools voor verkopers en de uitbreiding naar nieuwe markten.
- “Dit kapitaal zal ons helpen de weg vrij te maken voor een meer wijdverbreide acceptatie van live winkelen en we zijn dankbaar dat we veel nieuwe partners in de Whatnot-familie mogen verwelkomen die onze visie op de toekomst van deze praktijk delen”, aldus Grant LaFontaine, medeoprichter en CEO van Whatnot.
- Whatnot laat in een persbericht weten dat zowel het aantal kopers als verkopers vorig jaar is verdubbeld. Daarnaast rondde de jaarlijkse bruto verkoopwaarde van het platform toen de kaap van 3 miljard dollar.
- “Inmiddels werken 1 op de 10 verkopers fulltime op Whatnot. Dat is een bewijs van het potentieel voor ondernemers”, klinkt het.