On Holding van Roger Federer verwacht hoge verkoopcijfers ondanks hoge tarieven


Key takeaways

  • On heeft zijn jaarlijkse verkoopprognose naar boven bijgesteld dankzij een robuuste vraag en succesvolle promotiecampagnes.
  • Het bedrijf is van plan om vanaf juli de prijzen op de Amerikaanse markt selectief aan te passen vanwege zorgen over invoerrechten.
  • On verwacht een jaarlijkse aangepaste groei van de kernwinstmarge binnen een bandbreedte van 16,5 procent tot 17,5 procent en een groei van de netto-omzet over het hele jaar 2025 met ten minste 28 procent op basis van constante valuta.

On Holding, het sportkledingbedrijf ondersteund door tennislegende Roger Federer, heeft zijn omzetverwachting voor dit jaar verhoogd. Deze positieve vooruitzichten komen door de sterke vraag, aangewakkerd door succesvolle promoties en de lancering van nieuwe producten. Het bedrijf verwacht echter prijsaanpassingen te moeten doorvoeren om de impact van de door de Amerikaanse regering opgelegde invoerrechten te compenseren.

On Holding is sterk afhankelijk van Vietnam en Indonesië voor zijn productie. Vietnam speelt een cruciale rol, met 90 procent van de schoenen en 60 procent van de kleding en accessoires die daar worden geproduceerd. Het tariefbeleid van de Trump-regering vormt een bedreiging voor de toeleveringsketen en de winstgevendheid van On. Terwijl het bedrijf diversificatiemogelijkheden onderzoekt, kondigde CEO en CFO Martin Hoffmann aan dat ze vanaf juli selectief de prijzen op de Amerikaanse markt zullen aanpassen.

Naar verwachting minstens 28 procent netto-groei in 2025

Ondanks deze uitdagingen blijft On Holding optimistisch over zijn toekomstige prestaties. Het bedrijf verwacht nu een jaarlijkse aangepaste groei van de kernwinstmarge binnen een bereik van 16,5 procent tot 17,5 procent, iets lager dan de vorige verwachting van 17 procent tot 17,5 procent. De netto-omzet over het hele jaar 2025 zal naar verwachting met ten minste 28 procent groeien op basis van constante valuta, wat meer is dan de eerdere schatting van 27 procent. De sterke vraag hield aan in het tweede kwartaal, met april als de best presterende maand ooit.

  • Dit succes kan worden toegeschreven aan spraakmakende samenwerkingen zoals de samenwerking met acteur Zendaya en de lancering van nieuwe producten zoals de Cloud 6 en Cloudsurfer 2.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.