Novo Nordisk breidt aanwezigheid in India uit en maakt gebruik van kunstmatige intelligentie voor groei


Key takeaways

  • Novo Nordisk is van plan om het aantal procesmanagers in India de komende drie tot vier jaar te verdubbelen en het totale personeelsbestand met 16 procent uit te breiden naar 5.000 medewerkers.
  • Het bedrijf werkt samen met lokale AI-start-ups om AI in te zetten voor verschillende taken, waaronder het samenvatten van documenten, het extraheren van inzichten en het opsporen van bewerkingsfouten.
  • Het Indiase centrum van Novo Nordisk zal binnen drie jaar uitgroeien tot een virtueel spiegelbeeld van het hoofdkantoor in Denemarken, met name wat betreft de verwerking van gegevens die cruciaal zijn voor onderzoek en ontwikkeling.

Novo Nordisk is zijn aanwezigheid in India aanzienlijk aan het uitbreiden, gedreven door de groeiende vraag naar zijn Wegovy afslankmedicijn en het potentieel van kunstmatige intelligentie (AI). Het bedrijf is van plan om in de komende drie tot vier jaar het aantal wereldwijde procesleiders in India te verdubbelen en het totale personeelsbestand volgend jaar met 16 procent uit te breiden naar 5.000 medewerkers. Deze uitbreiding bouwt voort op het bestaande Novo Nordisk centrum in Bengaluru, dat al 17 jaar operationeel is en een cruciale rol speelt in het beheer van enorme hoeveelheden gegevens met betrekking tot de veiligheid en werkzaamheid van geneesmiddelen. Dit meldt het persagentschap Reuters.

Een belangrijke focus van deze uitbreiding is de samenwerking met lokale AI start-ups. Novo Nordisk werkt momenteel samen met 10 van dergelijke bedrijven om AI in te zetten voor verschillende taken. Deze AI-tools worden al geïmplementeerd in de wereldwijde activiteiten van het bedrijf en stroomlijnen processen zoals kwaliteitscontroles van medische documenten.

Voordelen van AI-integratie

Het gebruik van AI heeft de tijd die nodig is voor kwaliteitscontroles van documenten die bedoeld zijn voor regelgevende indieningen in landen over de hele wereld aanzienlijk verkort. John Dawber, directeur wereldwijde zakelijke diensten van Novo Nordisk, benadrukte deze verbetering door te stellen dat het proces dankzij AI is verkort van 40 uur per document tot ongeveer 40 minuten.

Dawber ziet het Indiase centrum binnen drie jaar uitgroeien tot een virtueel spiegelbeeld van het hoofdkantoor in Denemarken, met name wat betreft de verwerking van gegevens die cruciaal zijn voor onderzoek en ontwikkeling. Hoewel hij het belang van samenwerking tussen locaties erkent, benadrukt hij de groeiende verantwoordelijkheid die aan het centrum in Bengaluru wordt toevertrouwd voor zowel de huidige als de toekomstige productontwikkeling.

Competitie en markttrends

Novo Nordisk is niet de enige die strategisch investeert in India. Andere grote farmaceutische bedrijven, zoals Sanofi en Bristol Myers Squibb, doen ook aanzienlijke toezeggingen om hun activiteiten in het land uit te breiden, gedreven door factoren zoals geschoolde arbeidskrachten en toegang tot geavanceerde technologieën zoals AI.

De Indiase vestiging van Novo Nordisk verzorgt momenteel de helft van de wereldwijde veiligheidsbeoordelingen van het bedrijf, waarbij rapporten over bijwerkingen van geneesmiddelen worden bijgehouden en gedeeld met gezondheidsautoriteiten wereldwijd. Het Indiase team draagt ook bij aan de productie van verschillende documenten tijdens het ontwikkelingsproces van geneesmiddelen, waaronder veiligheidsrapporten, brochure-updates, risicomanagementplannen en andere publicaties.

Toekomstplannen en partnerschappen

Hoewel de specifieke investeringsbedragen in de uitbreiding van het Indiase centrum en AI-partnerschappen niet bekend zijn gemaakt, heeft Novo Nordisk bevestigd open te staan voor samenwerking met andere AI-startups in India.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.