Netflix ziet dat streamingmarkt verzadigd raakt en wil live sportuitzendingen aanbieden

Netflix onderzoekt investeringen in live sportuitzendingen en heeft onlangs een bod gedaan op de uitzendrechten voor verschillende sportcompetities. 

Waarom is dit belangrijk?

Netflix heeft grote moeite om zijn voorheen dominante positie op de streamingmarkt vast te houden. Met de komst van onder andere HBO Max, Amazon Prime Video en Disney+ raakt de markt verzadigd, waardoor de streamingdienst zijn aanbod moet diversifiëren.

In het nieuws: De afgelopen maanden heeft Netflix gekeken naar de rechten op een aantal sportcompetities en evenementen, waaronder verschillende tenniscompetities zoals de ATP tour en de World Surf League. Dat meldt de Wall Street Journal op basis van ingewijden.

  • “Sport is momenteel voor een hoop mensen de basis van hun entertainmentpakket. Belangrijk is daarom het vinden van de juiste sportcompetities voor een goede prijs, die aansluiten bij ons publiek”, zei een Netflix-bron tegen
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.