Merendeel Belgen wil geen digitale identiteitskaart op smartphone

We doen almaar vaker een beroep onze smartphone om onze gezondheid te monitoren en te bankieren. Toch willen we niet alles regelen of opvolgen via onze smartphone. Uit onderzoek van het adviesbedrijf Deloitte blijkt dat we niet staan te springen om de fysieke identiteitskaart in te ruilen voor een digitale versie.

Waarom is dit belangrijk?

Een smartphone is meer dan toestel dat we gebruiken om te communiceren met vrienden en familie. Denk bijvoorbeeld aan de bankapplicaties waarmee je onder meer overschrijvingen kunt doen. Zelfs de overheid biedt via je smartphone allerhande diensten aan, waaronder de identificatie-app Itsme.

In het nieuws: Deloitte peilt ieder jaar in zijn Digital Consumer Trends Report naar de technologiegewoonten van consumenten over heel Europa. Daaruit blijkt dat de Belg voor heel wat zaken naar zijn smartphone grijpt.

  • De smartphone is al goed ingeburgerd als betaalmiddel. Het onderzoek toont aan dat één op twee Belgen zijn smartphone geregeld gebruikt om betalingen te doen.
  • Voorts gebruiken meer en meer Belgen hun smartphone om hun gezondheid te monitoren.
    • Bijna de helft van de
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.