Key takeaways
- De omzet van LVMH daalde in het derde kwartaal van 2025 met 4 procent als gevolg van valutaschommelingen en kwam uit op 18,3 miljard euro.
- De divisie mode en lederwaren, met merken als Louis Vuitton en Dior, droeg aanzienlijk bij aan de algehele omzetdaling.
- Ondanks de uitdagingen blijft LVMH veerkrachtig en toegewijd aan innovatie, met positieve trends in de meeste sectoren en regio’s.
LVMH, ’s werelds grootste conglomeraat op het gebied van luxegoederen, rapporteerde een omzetdaling van 4 procent in het derde kwartaal van 2025 tot 18,3 miljard euro. Deze daling is voornamelijk toe te schrijven aan wisselkoersschommelingen, vergeleken met de meer dan 19 miljard euro die in dezelfde periode van 2024 werd gegenereerd. Ondanks deze kwartaaldaling zag LVMH de omzet licht stijgen met 1 procent ten opzichte van het vorige kwartaal.
Van januari tot september 2025 bedroeg de totale omzet van het bedrijf 58 miljard euro, een daling ten opzichte van de overeenkomstige periode van het voorgaande jaar. De divisie mode en lederwaren, die bekende merken zoals Louis Vuitton en Dior omvat, liet een zwakkere prestatie optekenen, wat aanzienlijk bijdroeg aan de algehele daling. De verkoop van wijnen en gedistilleerde dranken (inclusief Moët en Hennessy), horloges, juwelen, parfums en cosmetica was ook lager dan in de eerste negen maanden van 2024.
Resistentie ondanks uitdagingen
Ondanks de moeilijke geopolitieke en economische omstandigheden toont LVMH veerkracht en blijft het zich inzetten voor innovatie. Het rapport over het derde kwartaal laat positieve trends zien in bijna alle bedrijfssectoren en regio’s, behalve in Europa. In Europa daalde de omzet uit toeristische bestedingen door valutaschommelingen, die in dit kwartaal sterker waren dan in eerdere periodes.
LVMH meldde ook een lagere vraag in Japan en schreef dit toe aan de uitzonderlijke stijging van de toeristische bestedingen in 2024, gedreven door een zwakkere yen. Daarnaast noemde het bedrijf de aanhoudende handelsspanningen tussen Washington en Peking als een factor die de verkoop van Cognac beïnvloedde. (fc)
Volg Business AM ook op Google Nieuws
Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

