Loop Earplugs werkt samen met Tomorrowland: “Onze eerste twee pitches waren voorbarig”

Loop Earplugs werkt samen met Tomorrowland: “Onze eerste twee pitches waren voorbarig”
Foto’s via Loop

Het bekende Belgische merk Loop, dat gehoorbescherming maakt, werkt samen met het dancefestival Tomorrowland. Dimitri O, een van de stichters van Loop, legde aan Business AM uit hoe de samenwerking tot stand kwam.


Beluister het volledige gesprek met Dimitri O hier:


De essentie: De samenwerking met Tomorrowland was voor Loop niet eenvoudig om tot stand te brengen. Het merk mikt op een internationaal publiek, en kan dit dankzij Tomorrowland uitbreiden.

  • Dimitri O legt uit: “We hebben de samenwerking de afgelopen jaren drie keer toegelicht naar Tomorrowland toe. Het was belangrijk dat we al wat maturiteit hadden. Dat we producten hadden die op de markt waren, dat we een markt hadden opgestart, maar ook dat we een ploeg hadden die de beloftes konden waarmaken. Onze eerste twee pitches waren ietwat voorbarig en hadden teveel jeugdig enthousiasme. De derde toelichting was wel goed voorbereid, met structuur.”
  • “We communiceren niet in het Nederlands, enkel in het Engels. België vertegenwoordigt 2 procent van de omzet van Loop, wat relatief gezien nog best veel is. We zijn altijd begonnen vanuit het nachtleven. Door de coronapandemie hebben we moeten diversifiëren naar andere categorieën die ook voor ons zeer waardevol zijn geweest. Het partnership met Tomorrowland heeft er mede voor gezorgd dat we afgelopen jaar terug in het nachtleven konden werken.”
  • “Met Loop combineren we twee zaken. Producten die qua kenmerken en werking extreem goed zijn, en dat gecombineerd met lifestyle-aspecten. Voor Tomorrowland hebben we een matzwarte versie ontwikkeld met een gouden subtiel detail. Op de achterkant staat de slogan live love unite, waar Tomorrowland en Loop beiden voor staan. Dit jaar breiden we dat nog uit met een tweede editie”, vertelt O.
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

02:00