Hyundai India blijft optimistisch over groei ondanks winstdalingen

Hyundai India blijft optimistisch over groei ondanks winstdalingen
IONIQ 5 van Hyundai – Photo by David Benito/Getty Images

Key takeaways

  • De winst van Hyundai India daalde in Q3 met 19 procent als gevolg van een zwakkere vraag.
  • De bedrijfsopbrengsten van het bedrijf daalden ook naar Rs 16.648 crore in het derde kwartaal van 2024.
  • Ondanks de uitdagingen sprak algemeen directeur Unsoo Kim zijn vertrouwen uit in de sterke bedrijfsfundamentals van Hyundai Motor India.

Hyundai Motor India rapporteerde een daling van 19 procent in de geconsolideerde winst na belastingen voor het derde kwartaal van 2024, tot Rs 1.161 crore. Deze daling werd toegeschreven aan een zwakkere marktvraag en wereldwijde geopolitieke factoren. De totale bedrijfsopbrengsten van het bedrijf daalden in deze periode ook naar Rs 16.648 crore, vergeleken met Rs 16.875 crore in hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar.

Managing Director Unsoo Kim sprak zijn vertrouwen uit in de sterke bedrijfsfundamentals van Hyundai Motor India, ondanks de aanhoudende marktuitdagingen als gevolg van wereldwijde invloeden. Hij benadrukte dat het bedrijf zijn sterke punten wil benutten en actief kansen wil benutten om zowel de volumes als de winstgevendheid te vergroten.

De verkoop van personenauto’s

De verkoop van personenauto’s daalde in het derde kwartaal met 2 procent tot 1.86.408 eenheden, vergeleken met 1.90.979 eenheden in dezelfde periode vorig jaar. Ondanks deze daling bereikte de verkoop op de binnenlandse markt 1.46.022 eenheden, met een opmerkelijke bijdrage van het SUV-segment.

Hyundai benadrukte verschillende positieve ontwikkelingen tijdens het kwartaal. De CNG-penetratie bereikte een recordhoogte van 15 procent, tegenover 12 procent in het derde kwartaal van vorig jaar. De marktpenetratie op het platteland steeg ook naar 21,2 procent, vergeleken met 19,7 procent in dezelfde periode vorig jaar. Het exportvolume bedroeg 40.386 eenheden.

Electrificatie en uitbreidingsplannen

Het bedrijf blijft optimistisch over zijn groeitraject en is toegewijd aan het leveren van waarde op lange termijn voor belanghebbenden. Hyundai ziet de groeiende EV-markt in India als een gunstige ontwikkeling en zet strategisch in op elektrificatie door middel van een alomvattende aanpak. Het onlangs gelanceerde model Creta Electric zal naar verwachting een groot succes worden, een impuls geven en het EV-landschap een nieuwe vorm geven.

Hyundai’s toewijding aan de groei van EV’s in India omvat het opbouwen van een robuust ecosysteem dat lokalisatie-inspanningen, de ontwikkeling van laadinfrastructuur en plannen voor drie extra EV’s in de nabije toekomst omvat. Naast een agressieve capaciteitsuitbreiding in de fabriek in Pune, wil Hyundai zijn productportfolio diversifiëren en mogelijkheden verkennen in alternatieve milieuvriendelijke aandrijflijnen. Door gebruik te maken van de wereldwijde expertise van Hyundai Motor Company in technologieën zoals hybride, waterstof en flex-fuel, is het bedrijf goed gepositioneerd om zich aan te passen aan de veranderende marktdynamiek en regelgeving.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

03:00