Helft van grote bedrijven in de VS denkt om van bank te wisselen

De drijvende factor achter de ontevredenheid over de banken is de klantenservice. 

Waarom is dit belangrijk?

Sinds de financiële crisis van 2008 zagen banken de regulering toenemen. Om hieraan te kunnen voldoen is meer tijd en administratie nodig, wat de ease of doing business met banken niet ten goede komt.

In het nieuws: Uit een rondvraag van Greenwich bij meer dan 200 grote bedrijven blijkt dat de helft van de respondenten eraan denkt om van bank te veranderen. In het geval van een recessie zou dat cijfer nog hoger liggen, omdat bedrijven hun toegang tot krediet zullen willen versterken.

De belangrijkste reden die aangegeven werd door bedrijven was klantenservice. Bijna een derde van de grote bedrijven gaf aan dat dit de reden was om meer of minder zaken te doen met hun banken. Het is de g

Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Lees nu 3 artikels gratis per maand!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer