Heineken investeert 2,75 miljard dollar in Mexico

Heineken investeert 2,75 miljard dollar in Mexico
Foto @Pexels – Isabella Mendes

Key takeaways

  • Heineken investeert 2,75 miljard dollar (2,38 miljard euro) in Mexico om een nieuwe brouwerij en duurzaamheidsprojecten te financieren.
  • De nieuwe brouwerij in Yucatán zal in eerste instantie vier miljoen hectoliter bier produceren, met de mogelijkheid om de capaciteit te verdubbelen op basis van de vraag.
  • Heineken richt zich op groei, innovatie en duurzaamheid, met inbegrip van een verbintenis om gedenkwaardige entertainmentervaringen te creëren.

Heineken investeert in Mexico

Oriol Bonaclocha, CEO van Heineken Mexico, kondigde tijdens een persconferentie met de Mexicaanse president Claudia Sheinbaum de plannen van het bedrijf voor aanzienlijke investeringen in het land aan. De investering, van in totaal 2,75 miljard dollar (2,38 miljard euro), zal verschillende projecten financieren, waaronder de bouw van een nieuwe brouwerij in Yucatán.

Deze nieuwe faciliteit zal naar verwachting in eerste instantie vier miljoen hectoliter bier produceren, met de mogelijkheid om die capaciteit te verdubbelen op basis van de toekomstige vraag. Bonaclocha benadrukte dat deze uitbreiding niet gepaard zou gaan met de sluiting van bestaande Heineken fabrieken in Mexico.

Zorgen over waterschaarste

De investering van Heineken volgt op de aankondiging van Mexicaanse brouwerij Grupo Modelo in april van een investering van 3,6 miljard dollar (3,11 miljard euro) in Mexico, ondanks zorgen over waterschaarste. De relatie tussen brouwerijen en andere industrieën zoals de landbouw is al enige tijd een twistpunt in Mexico. Een opmerkelijk voorbeeld is de verhuizing van een brouwerij van Constellation Brands van Mexicali naar Veracruz, bijna drie jaar geleden, vanwege maatregelen ter bescherming van waterbronnen.

Groei, innovatie en duurzaamheid

Bonaclocha onderstreepte de toewijding van Heineken aan Mexico en verklaarde dat ze van plan zijn om gedenkwaardige entertainmentervaringen te creëren en zich tegelijkertijd te richten op groei, innovatie en duurzaamheid. Heineken rapporteerde onlangs een bescheiden stijging van de autonome netto-inkomsten over het eerste kwartaal en overtrof daarmee licht de verwachtingen van analisten, ondanks de aanhoudende tariefonzekerheid. De op een na grootste bierbrouwer ter wereld had eerder een uitdagende start van 2025 verwacht na sterke prestaties in 2024.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

02:00