Hard seltzers in opmars in België: ook Coca-Cola komt met eigen merk

Coca-Cola lanceert een hard seltzer op de Belgische markt. Het gaat om bruiswater met alcohol en een smaakje. De hippe drankjes zijn immens populair in de VS en willen nu ook Europa veroveren.

De Amerikaanse frisdrankreus brengt half mei Topo Chico Hard Seltzer naar de supermarkt, en deze zomer naar de horeca. Topo Chico komt in drie smaken, en heeft een alcoholpercentage van 4,1 procent.

Hard seltzers zijn drankjes op basis van bruisend water, alcohol en een fruitsmaak. Ze zijn erg populair in de VS, en winnen ook terrein in Europa. Eerder introduceerde ook al brouwer AB InBev een hard seltzer op de Belgische markt.

Voor zijn eigen variant putte Coca-Cola inspiratie uit het Mexicaanse bruisend watermerk Topo Chico, dat teruggaat tot 1895. De frisdrankenreus zegt te mikken op de markt van de 20-jarigen en ouder.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.