Grotere en aantrekkelijkere, maar minder winkels: de toekomst van retail

De opkomst van e-commerce en de pandemie lijken het lot van de fysieke detailhandel te hebben bezegeld, maar winkelketens openen grotere, duurdere winkels om klanten te lokken.

Waarom is dit belangrijk?

Steeds meer winkelketens gaan de Apple-toer op. Dat betekent grotere, aantrekkelijkere, maar minder talrijke winkels, die bedoeld zijn om de naamsbekendheid te vergroten, niet per se de verkoop.

In het nieuws. Zara en H&M kondigden dit jaar aan winkels te hebben gesloten. Tegelijkertijd hebben ze nieuwe winkels geopend met meerdere verdiepingen en een groter aanbod.

  • De winkels beschikken ook over speciale cafés, salons, reparatiestations en mogelijkheden om kledij te huren.
  • Ook het Japanse merk Uniqlo breidt uit in westerse markten, waar het aanzienlijk kleiner is dan H&M en Zara, maar het opent ook zogenaamde bestemmingswinkels.
    • Volgens Uniqlo "kan enkel een gedenkwaardige
Dit premium artikel is exclusief voor abonnees
Abonneer je nu op Business AM!
Denk jij vooruit, aan de toekomst van morgen? Business AM is jouw leidraad doorheen verandering. Hol niet achter de feiten aan en maak deel uit van Vlaanderens snelst groeiende business website.
Al abonnee? Log in en krijg toegang tot alle premium artikels.
Meer premium artikelen
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.