Ferrari spant een rechtszaak aan tegen het Italiaanse goede doel Purosangue.
Ferrari heeft een goede naam in gedachten voor zijn SUV die in 2022 van de band rolt: Purosangue. Er is een probleem: die naam wordt al gebruikt door een kleine Italiaanse vzw. Ferrari heeft daarom een rechtszaak aangespannen, om de exclusieve rechten op de naam te krijgen.
Purosangue
Purosangue betekent ‘puur bloed’, dat is een woord dat Ferrari wel bij zijn SUV vindt passen. De vzw Purosangue heeft echter als doel om doping tegen te gaan, zij vonden hetzelfde. Volgens Ferrari is het merk de laatste jaren echter niet gebruikt en mag de autobouwer daarom de exclusieve commerciële rechten vragen.
De vzw, die daarnaast ook sportkampen organiseert in Kenia, heeft een advocaat ingeschakeld, maar zegt over genoeg bewijs te beschikken.
De vzw zegt aan FT dat het merk geregistreerd staat voor kleren en andere producten sinds 2013. Purosangue is ook in gesprek gegaan met Ferrari, maar die vergaderingen liepen op niets uit.
David v. Goliath
Alessandro Masetti, de advocaat van Purosangue, zegt dat de strijd tussen Ferrari en Purosangue ‘er een tussen David en Goliath is’ en dat het merk continue gebruikt is in de laatste vijf jaar. Dat Ferrari dat niet ziet, ligt eraan dat het om een zeer klein merk gaat, zegt hij.
De laatste jaren werd Purosangue gesponsord door Adidas, die kleren en sneakers maakte voor het goede doel.
De zaak wordt voorgeleid op 5 maart, Ferrari wil geen commentaar geven.


