Supermarktketen Albert Heijn speelt in op de trend rond “fancollecties”, kledinglijnen met de logo’s van winkels die je niet meteen als modemerk verwacht.
De Nederlandse supermarktketen brengt vanaf maandag een Hawaii-shirt, een jog short, sokken, een trui en een vissershoedje als “collectie in beperkte oplage” op de markt, via de eigen winkels en de website ah.nl.
Elk onderdeel van de zomerse outfit is versierd met het Albert Heijn-logo. “Eén van de oudste onveranderde logo’s van Nederland”, zegt het bedrijf. De collectie is onderdeel van het nieuwe kleding- en hometextielmerk van Albert Heijn, genaamd Blue.
Collector’s item
Eerder brachten onder meer sectorgenoot Lidl en de budgettextielketen Zeeman eigen fanwear uit. Tot verbazing van de marketeers, die de collecties op de eerste plaats in de markt zetten om wat buzz rond het merk te creëren, groeiden sommige stukken uit tot collector’s items die in een mum van tijd uitverkocht waren en waar grof geld voor geboden wordt op tweedehandssites.