Expedia overtreft winstverwachtingen voor Q2

Online reisbureau Expedia heeft de verwachtingen van analisten voor de winst in het tweede kwartaal overtroffen, dankzij de aanhoudende vraag naar internationale reizen. De aandelen van het bedrijf stegen daardoor met 7 procent. CEO Ariane Gorin schreef de sterke vraag toe aan een gezonde reisomgeving, met een aanhoudende internationale vraag.

Het bedrijf waarschuwde ook voor een meer uitdagende macro-omgeving en een verzwakking van de vraag naar reizen in juli, hetgeen ook door Booking en Airbnb vastgesteld werd. Deze bedrijven meldden dat consumenten langer doen over het boeken van vakanties en voorzichtiger worden met hun uitgaven.

Financiële prestaties

Expedia rapporteerde een kwartaalwinst van 3,51 dollar per aandeel en overtrof daarmee de ramingen van analisten van 3,06 dollar per aandeel. De totale omzet van het bedrijf voor het kwartaal eindigend op 30 juni was 3,56 miljard dollar, een stijging van 6 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Analisten hadden voor het tweede kwartaal een omzet van 3,53 miljard dollar verwacht, volgens gegevens van LSEG.

Het bedrijf voorspelde voor het hele jaar een omzetgroei van 6 procent op jaarbasis, binnen de eerdere prognosebandbreedte maar lager dan de ramingen van analisten van 7,4 procent. Expedia voorspelde voor 2024 ook een bruto boekingsgroei van 4 procent op jaarbasis, vergeleken met de verwachtingen van Wall Street van 6,3 procent.

Key takeaways

• De winst van Expedia in het tweede kwartaal overtrof de verwachtingen van analisten.
• De aandelen van het bedrijf stegen met 7 procent.
• CEO Ariane Gorin schreef de sterke vraag toe aan een gezonde reisomgeving.
• Expedia waarschuwde voor een meer uitdagende macro-omgeving en een verzwakking van de vraag naar reizen.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.