Decathlon wil tegen 2030 300.000 banen creëren in India


Key Takeaways

  • Decathlon is van plan om tegen 2030 300.000 banen te creëren in India door middel van een investeringsstrategie van 3 miljard dollar (2,6 miljard euro).
  • Het bedrijf zal inzetten op opleidingsprogramma’s en partnerschappen met lokale leveranciers.
  • Decathlon wil inkooppartnerschappen in India ontwikkelen om aan de groeiende wereldwijde vraag naar haar producten te voldoen.

Decathlon, het sportmerk, heeft ambitieuze plannen aangekondigd om tegen 2030 300.000 banen te creëren in India. Het initiatief maakt deel uit van een bredere strategie van 3 miljard dollar (2,6 miljard euro) om lokale inkoop in het land te ontwikkelen. Er zullen banen worden gecreëerd in productie-eenheden, logistieke centra en verkooppunten.

Personeelsbestand versterken

Om dit doel te bereiken, wil Decathlon haar bestaande personeelsbestand versterken door samen te werken met onder meer lokale leveranciers en micro-, kleine en middelgrote ondernemingen (MSME’s). Deze aanpak is erop gericht om stabiele werkgelegenheid op lange termijn te bieden in stedelijke en semi-stedelijke gebieden.

Een woordvoerder onderstreepte de betrokkenheid van het bedrijf bij de ontwikkeling van mensen en benadrukte dat Decathlon niet alleen een toeleveringsketen opbouwt, maar ook investeert in haar werknemers. Trainingsprogramma’s zullen zich richten op gebieden als productassemblage, kwaliteitscontrole, magazijntechnologie en winkelactiviteiten.

Partnerschappen uitbreiden

Decathlon haalt al een aanzienlijk deel van haar wereldwijde producten uit India en is van plan om haar partnerschappen met leveranciers uit te breiden om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen, zowel nationaal als internationaal. Dit sluit aan bij de nationale Indiase werkgelegenheidsdoelstellingen en het ‘Make in India’-initiatief, en kan dienen als model voor inkomende investeringen die prioriteit geven aan het creëren van banen in de detailhandel.

Aangezien de Indiase markt voor sportartikelen tussen 2020 en 2027 naar verwachting snel zal groeien, ziet Decathlon India als een cruciale markt voor uitbreiding. Het bedrijf wil de productiemogelijkheden van India benutten om zowel de binnenlandse detailhandel als de wereldwijde export te ondersteunen.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.