Colruyt-dochter Dreamland garandeert niet langer laagste prijs

Dreamland, de speelgoedketen van Colruyt Group, laat zijn laagsteprijsgarantie los. De prijzen volgen van internationale onlinespelers die niet dezelfde service bieden, bleek niet altijd meer houdbaar.

Net zoals de supermarkt Colruyt garandeerde Dreamland tot voor kort de laagste prijs voor zijn hele assortiment. Klanten die toch ergens een lagere prijs zagen, kregen hun geld – onder bepaalde voorwaarden – terug. Die prijzenpolitiek heeft de speelgoedketen de voorbije maanden bijgestuurd, blijkt uit reacties van de klantendienst op vragen van klanten op sociale media.

Dreamland geeft toe dat het in bepaalde gevallen de prijzen van ‘een aantal internationale spelers met een andere strategie rond voorraden en service’ niet meer wil volgen. Het gaat dan ongetwijfeld om concurrerende e-commercebedrijven zoals Bol.com en Amazon.

‘Goedkoopste in 98 procent van de gevallen’

‘We mogen niet met verlies verkopen en willen economisch en ecologisch duurzaam zijn’, zegt Dieter Struye, directeur non-food bij Colruyt. ‘We willen een heel sterke prijs bieden, maar niet ten koste van alles.’ Toch maakt Dreamland zich sterk dat het in 98 procent van de gevallen de goedkoopste blijft.

Fun, een andere Belgische speelgoedketen, heeft wel nog een garantie waarbij klanten het verschil terugbetaald krijgen als ze elders een lagere prijs vinden. Dat blijkt uit informatie op de website van het bedrijf. Er is wel een belangrijke voorwaarde: de lage prijs geldt in een Belgische winkel of een webshop die in België is gevestigd.

Meer