Colruyt-app helpt u boodschappen doen voor uw buren

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, lanceert samen met buurtsupermarkt OKay, ook een onderdeel van Colruyt, een nieuwe service ‘Collect&Go Connect’. Het gaat om een platform dat mensen moet verbinden en het hen makkelijk moet maken om voor elkaar boodschappen te doen.

De service werkt via een nieuwe applicatie van Collect&Go Connect en wordt zes maanden lang getest in zeven winkels van OKay en OKay Compact in Gent en West-Vlaanderen. Het gaat om een eerste experiment van Colruyt Group in de deeleconomie.

Het werkt als volgt: klanten stellen een boodschappenlijstje op, met daarbij het tijdstip en voor welke vergoeding ze die boodschappen thuis geleverd willen krijgen. De boodschappers kunnen zich ook registreren en aangeven binnen welke straal ze boodschappen willen doen. Zij bepalen dan welke lijstjes ze willen aannemen, rekening houdend met de vergoeding die ze willen krijgen.

‘Elke buurt is anders’

‘Met dit platform willen we twee groepen mensen met elkaar in contact brengen: zij die hulp nodig hebben met boodschappen doen en zij die een extraatje willen bijverdienen door te winkelen voor anderen uit hun buurt’, zegt Tom De Prater.

‘We denken dat dit een interessante formule is voor bijvoorbeeld gezinnen met kinderen, mensen die (tijdelijk) minder vlot te been zijn of drukbezette mensen bij wie boodschappen doen simpelweg niet altijd in de agenda past’, gaat de verantwoordelijke van Collect&Go verder.

‘Elke buurt is anders’, zegt Fabrice Gobbato, directeur van OKay. ‘Daarom testen we het ook uit op verschillende plaatsen: in het centrum van Gent, in een stadsrand en in dorpskernen.’ Concreet gaat het om vier winkels in Gent (Krommewal, Sint-Pietersnieuwstraat, Voskenslaan en Heusden) en drie winkels in West-Vlaanderen (Zwevegem, Vichte en Oedelem)

Meer