Coca-Cola zero krijgt nieuw recept en nieuwe verpakking

Coca-Cola heeft enkele vernieuwingen aangebracht aan de suikervrije variant Coca-Cola zero sugar. Naast de vernieuwde smaak zal ook de verpakking er anders uitzien.

Coca-Cola zero sugar smaakt vanaf heden een beetje anders. Het recept is vernieuwd. Wat wel hetzelfde is gebleven, is dat Coca-Cola zero sugar nog steeds geen suiker bevat.

Nieuwe look

Naast de vernieuwde smaak krijgt Coca-Cola zero sugar ook een nieuwe look. Die zou ervoor zorgen dat de variant beter past bij de originele Coca-Cola en de light-versie. “We zijn heel enthousiast over deze vernieuwingen, zowel voor de smaak, als voor de visuele identiteit van ons merk”, klinkt het bij Anouk Van Hauteghem, Marketing Director Belux bij Coca-Cola Services. “Met het nieuwe ontwerp ontstaat er wereldwijd meer consistentie in onze iconische trademarks.”

De nieuwe flesjes en blikjes van Coca-Cola zero sugar zullen sterk lijken op die van de originele Coca-Cola. Zo zijn de blikjes ook rood en krijgen de flesjes een rood label. Het grote verschil zit in het opschrift. De originele Coca-Cola heeft witte letters, bij Coca-Cola zero sugar zijn de letters zwart. Coca-Cola Light blijft grijs/zilver, maar wordt ook een beetje minimalistischer. De nieuwe petflessen worden gemaakt uit 100 procent gerecycleerd plastic.

Na deze vernieuwingen zullen de drie soorten van Coca-Cola er over de hele wereld hetzelfde uitzien. In België is de vernieuwde Coca-Cola Light al sinds mei te koop, Coca-Cola zero sugar volgt in juli en de originele Coca-Cola in september.

Coca-Cola nieuwe looks
Coca-Cola
Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.