Chelsea FC voert gesprekken met drie luchtvaartmaatschappijen rond sponsordeal

Chelsea voert gesprekken met Qatar Airways en twee andere grote luchtvaartmaatschappijen over een nieuwe shirtsponsor. De Londense club, die momenteel zonder shirtsponsor speelt, richt zich op een kortetermijncontract om flexibeler te blijven met toekomstige sponsordeals. Als de club volgend jaar opnieuw Champions League zou spelen, zou het ook opnieuw meer kunnen verdienen.

Key takeaways:

  • Chelsea voert gesprekken met Qatar Airways en twee andere luchtvaartmaatschappijen over een nieuwe sponsor.
  • De club kiest bewust voor een kortetermijncontract vanwege het ontbreken van Champions League-voetbal.
  • Chelsea verwacht op lange termijn meer financiële voordelen en betere prijzen als ze opnieuw hun hoge niveau behalen.

Drie luchtvaartmaatschappijen

Het nieuwe seizoen in de Premier League is ondertussen alweer even bezig. Net zoals vorig jaar begon Chelsea dat seizoen zonder shirtsponsor. Vorig seizoen kon de ploeg vanaf de achtste speeldag rekenen op Infinite Athlete als shirtsponsor, maar dat bedrijf tekende slechts een contract van een jaar als hoofdsponsor. Dit jaar is het logo enkel op de mouw van het trainingsshirt en het shirt van de vrouwenploeg te vinden.

Volgens bronnen voert Chelsea gesprekken met Qatar Airways, die eerder Paris Saint-Germain en Barcelona sponsorde. Daarnaast onderhandelt de club met nog twee andere grote luchtvaartmaatschappijen, waarvan de namen nog onbekend zijn. Een daarvan zou wel eens Riyadh Air kunnen zijn, die maatschappij sponsort op dit moment Atlético Madrid en kwam vorig jaar ook al eens ter sprake.

Eenjarig contract

Net zoals vorig jaar zou het wel opnieuw over een eenjarig contract gaan. Op die manier probeert Chelsea er volgend seizoen een betere deal uit te slaan. Als het team dit in de top vier eindigt en zich plaatst voor de Champions League, kan Chelsea voor volgend seizoen hogere sommen vragen. Dat komt omdat er naast de Premier League nog eens een enorm publiek bijkomt, aangezien de Champions League zowat overal ter wereld wordt uitgezonden.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.