Chatbot bezorgt Jaguar 40 procent meer testritten

In opdracht van Jaguar Nederland heeft Adeptiv Lab een chatbot ontwikkeld die het makkelijker maakt om proefritten aan te vragen. De chatbot heeft geresulteerd in een verhoging van 40 procent in het aantal proefritaanvragen voor de I-PACE, een volledig elektrische auto. Dat meldt vaknieuwssite Emerce.

Bezoekers van de website kunnen zowel via de mobiele als de normale browser een proefrit aanvragen voor de elektrische auto. Volgens Jaguar is dit een belangrijk contactmoment omdat het aanvragen van een proefrit een belangrijke indicator is dat iemand uiteindelijk ook tot de aanschaf van de auto overgaat.

Op basis van de ingevoerde postcode kan de chatbot meteen de dichtstbijzijnde Jaguardealers laten zien. Ook wordt alle input in de chatbot gebruikt voor het versturen van gepersonaliseerde marketing e-mails. Daarnaast hoopt Jaguar de database ook voor andere kanalen in te kunnen zetten.

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.