Carrefour ziet winst toenemen

Carrefour, Europa’s grootste detailhandelaar in voedingsmiddelen, heeft zijn resultaten voor het eerste halfjaar bekendgemaakt. Het bedrijf heeft zijn winst- en kasstroomdoelstellingen voor het einde van het jaar gehandhaafd. Dit dankzij het succes van zijn Franse en Braziliaanse markten.

In Frankrijk, de kernmarkt van Carrefour, heeft de groep de prijsverlagingen versneld doorgevoerd om marktaandeel terug te winnen van rivalen. Dankzij kostenbesparingen kon Carrefour de winstgevendheid beschermen en zelfs verbeteren, met een bedrijfsresultaat dat met 6,2 procent steeg tot 286 miljoen euro.

In Brazilië, de op één na grootste markt van Carrefour, zag de groep het bedrijfsresultaat met 45,7 procent stijgen tot 366 miljoen euro, dankzij de commerciële dynamiek van de cash & carry-winkels in Atacadao en de efficiëntieverbeteringen door de integratie van de Grupo BIG-winkels.

Groepsprestatie hoogtepunten

Het recurrent bedrijfsresultaat van de groep Carrefour steeg met 6,2 procent tot 743 miljoen euro, met een omzet van 44,863 miljard euro, een vergelijkbare groei van 12,1 procent. Het bedrijf bevestigde zijn financiële doelstellingen voor 2024 met betrekking tot de groei van de winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie (EBITDA) en het recurrent bedrijfsresultaat (ROI) en de netto vrije kasstroom, in lijn met het traject van het plan voor 2026.

Commentaar van de CEO

“We zijn verheugd om een sterke prestatie van het eerste halfjaar te rapporteren, gedreven door het succes van onze Franse en Braziliaanse markten. Onze focus op kostenbesparingen en commercieel momentum heeft zijn vruchten afgeworpen, waardoor we de winstgevendheid hebben kunnen beschermen en verbeteren. We blijven vertrouwen in ons vermogen om onze doelstellingen voor 2024 te realiseren en kijken uit naar een succesvol tweede halfjaar”, aldus Alexandre Bompard.

Key Takeaways

Carrefour’s recurrente bedrijfsopbrengsten stegen met 6,2 procent tot 743 miljoen euro
– Bedrijfsresultaat in Frankrijk steeg met 6,2 procent tot 286 miljoen euro
– Braziliaanse markt zag bedrijfswinst stijgen met 45,7 procent tot 366 miljoen euro
– Bedrijf bevestigde zijn financiële groeidoelstellingen voor 2024

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.