Bij KBC moet je nooit meer wachten op je bankkaart

Bij KBC moet je nooit meer wachten op je bankkaart
Mobiele apparaten worden steeds vaker ingeschakeld voor betalingen en andere financiële transacties. – Tass/Sipa USA


Klanten van KBC die een nieuwe debetkaart aanvragen of een bestaande vervangen, krijgen in afwachting van de levering al meteen een digitaal exemplaar ter beschikking.

Zo kunnen ze wel al betalen op het internet of contactloos met een smartphone of -watch in de winkel.

Wie een extra bankkaart aanvraagt, een nieuwe rekening opent of een beschadigde of gestolen kaart wil vervangen, moet doorgaans vijf dagen wachten voor de fysieke debetkaart aankomt via de post. Maandelijks reikte KBC vorig jaar zo meer dan 20.000 kaarten uit. Nu digitaal betalen almaar gebruikelijker wordt, stelt de bank nieuw aangevraagde kaarten voortaan meteen digitaal ter beschikking. Volgens de bank gaat het om een Belgische primeur.

Op basis van de digitale gegevens kan de kaart dan al gekoppeld worden aan de app van KBC of aan contactloze betaaloplossingen, zoals Google en Apple Pay, en wearables. Daarnaast zal het ook al mogelijk zijn om met de kaart betalingen op het internet uit te voeren via KBC MobilePay.

Lees ook: Contactloos betalen breekt door, maar cash blijft koning bij de bakker

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.

02:00