Geschreven met branded content van Printdeal.be.
Een nieuw jaar, een nieuwe kalender vol beurzen. Heb jij net al zoveel andere bedrijven de beurzen nodig om klanten aan te trekken, connecties te leggen en naamsbekendheid te verwerven? Dan staan de beursdata waarschijnlijk al vet gemarkeerd in je agenda. Hoe zorg je nu dat je in een zee van gelijkgestemde bedrijven toch nog blijft opvallen? Hoe toon je je professionaliteit op een beurs vol andere professionals? Wij hebben vijf tips!
Blijf visueel sterk
Het oog wil ook wat. De eerste indruk bepaalt vaak of een klant of mogelijke zakenpartner je stand op een beurs van dichterbij komt bekijken. Neem dus nu al je logo en look nog eens onder de loep. Zijn die nog on trend? Vallen ze genoeg op? Onderscheiden ze je genoeg van de concurrentie? Zorg ook dat je zichtbaar genoeg bent. Investeer in roll-up banners met pakkende visuals en een duidelijke boodschap. Zorg voor een professioneel ontwerp en gebruik heldere kleuren die overeenkomen met je merkidentiteit.
Blijf actief
Wie gewoon met een koffie achter zijn standtafel blijft staan, mist heel wat mogelijke interactie. Op een beurs staan is hard werken. Ga dan ook voor actie: organiseer live demonstraties of presentaties van je producten of diensten. Mensen houden van interactieve ervaringen en willen zien hoe je aanbod hen kan helpen. Het verlaagt ook de drempel om vragen te stellen en relaties op te bouwen.
Blijf hangen
We bedoelen niet dat je na de beurs moet blijven hangen in de bar – al is dat zeker ook een nuttige netwerktip. Maar we bedoelen dat je moet blijven hangen in de hoofden van de mensen die je stand bezochten. Zorg dat ze je diensten kunnen meenemen naar huis in de vorm van flyers of een brochure. Iets tastbaars op papier blijft op de keukentafel liggen – een QR-code en website wordt al snel vergeten. Zorg wel dat je inhoud beknopt, helder en to the point is. Te dikke brochures worden niet gelezen.
Blijf innovatief
Wie mee wil zijn, moet vooruitgaan. Flyers zijn een must, maar ook technologische hulpmiddelen zoals touchscreen-displays, augmented reality (AR), of virtual reality (VR) kunnen bezoekers een boeiende ervaring bieden en zorgen dat je net iets meer indruk maakt dan de anderen.
Blijf sociaal
Beurzen draaien niet alleen om je producten, maar ook om relaties. Wie aan de stand staat, is het gezicht van je bedrijf. Zorg dat die vriendelijk en deskundig is en mensen proactief aanspreekt. Verzamel contactinformatie en volg deze zo snel mogelijk na de beurs op. Als je te lang wacht, is je klant je al lang vergeten. Dat zou zonde zijn van al je moeite!