HMD stelt voor: de Barbie-telefoon met een vleugje nostalgie zonder social media apps

Key takeaways

• De HMD Barbie Phone kost 99 pond en stelt gebruikers in staat om te bellen en sms’en, maar biedt geen toegang tot sociale media apps.
• De telefoon heeft een Barbie-roze toetsenbord met verborgen ontwerpen die oplichten in het donker.
• Ondanks het feit dat het een nieuwigheid is, denken sommige experts dat er meer dan 400.000 exemplaren van verkocht zullen worden in het Verenigd Koninkrijk.


HMD Global is een samenwerking aangegaan met Mattel om de HMD Barbie Phone te lanceren, een retro flip-telefoon voor 99 pond (117,66 euro). Het toestel is vanaf woensdag verkrijgbaar en stelt gebruikers in staat om te bellen en te sms’en, maar biedt geen toegang tot sociale media-apps.

Ontwerp en functies

De telefoon heeft een Barbie-roze toetsenbord dat in het donker verborgen ontwerpen zoals palmbomen, harten en flamingo’s weergeeft. Deze lancering valt samen met Barbie’s 65e verjaardag en volgt op de wereldwijde succesfilm van vorig jaar.

CCS Insight hoofdanalist Ben Wood denkt dat hoewel sommige mensen in de verleiding zouden kunnen komen om de telefoon te kopen als een leuke nieuwigheid, de meeste mensen te afhankelijk zijn van hun smartphones om langer dan een dag of twee zonder te kunnen.

Achtergrond en concurrentie

HMD Global wordt gesteund door Alphabet’s Google en Qualcomm en heeft verschillende feature telefoons gelanceerd, waaronder heruitgaven van klassieke Nokia telefoons zoals de 3210 en 3310. Met de nieuwste lancering wil het bedrijf inspelen op een groeiende trend van nostalgisch consumentisme.

Volgens schattingen zou HMD meer dan 400.000 Barbie-telefoons kunnen verkopen in het Verenigd Koninkrijk, waar de telefoon verkrijgbaar zal zijn via Vodafone en Argos.

Of en wanneer de Barbie-phone in België verkrijgbaar zal zijn, is een vraag waar vele fans wellicht heel snel een antwoorden zullen willen op krijgen.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.