Bank of America werkt samen met FIFA voor WK 2026

Bank of America heeft aangekondigd een samenwerking aan te gaan met de FIFA om sponsor te worden van het wereldkampioenschap voetbal in 2026. Deze stap verbindt de financiële reus met een van ’s werelds meest bekeken sportevenementen.

Het sponsoren van sporten kan een lucratieve marketingstrategie zijn voor bedrijven, omdat het hen in staat stelt een breder publiek te bereiken en de bekendheid van hun merken te vergroten. Bank of America, de op één na grootste geldschieter van de VS, wordt de allereerste mondiale sponsor van FIFA in de categorie banken.

Het WK van 2026 wordt gezamenlijk georganiseerd door de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Van de 16 gaststeden liggen er 11 in de VS. De samenwerking is een belangrijke mijlpaal voor Bank of America, dat haar wereldwijde aanwezigheid wil uitbreiden door middel van sportsponsoring.

FIFA’s bestaande samenwerking met Visa

FIFA heeft sinds 2007 een langdurig partnerschap met betalingsverwerkingsgigant Visa. Deze samenwerking volgde op de breuk met Mastercard. De bestaande relatie tussen FIFA en Visa benadrukt de potentiële voordelen van sportsponsoring voor bedrijven die hun wereldwijde bereik willen vergroten.

Bank of America heeft verklaard dat de samenwerking “een aanvulling zal zijn op haar wereldwijde en lokale marktstrategieën” en het mogelijk zal maken om een wereldwijd publiek aan te spreken. Volgens CEO Brian Moynihan “verbindt voetbal de wereld als geen andere sport”. Het WK 2026 wordt een enorm groot evenement met 104 wedstrijden en 48 deelnemende teams – aanzienlijk meer dan de laatste topontmoeting in Qatar in 2022.

Belangrijkste punten

• Bank of America is een samenwerking aangegaan met de FIFA voor het WK 2026.
• Het is de eerste keer dat Bank of America betrokken is bij het mondiale bestuursorgaan van voetbal.
• Dankzij de samenwerking kan Bank of America een breder publiek bereiken en de herkenbaarheid van haar merk vergroten.

Wil je toegang tot alle artikelen, geniet tijdelijk van onze promo en abonneer je hier!

Meer

Ontvang de Business AM nieuwsbrieven

De wereld verandert snel en voor je het weet, hol je achter de feiten aan. Wees mee met verandering, wees mee met Business AM. Schrijf je in op onze nieuwsbrieven en houd de vinger aan de pols.