Argenta maakt een einde aan kosteloze loketverrichtingen voor klanten met gratis zichtrekening

Isopix

Argenta gaat zijn aanbod van zichtrekeningen vanaf 1 februari 2021 uitbreiden. De gratis zichtrekening blijft bestaan, maar er komt wel een einde aan de kosteloze verrichtingen aan het loket voor wie zo’n zichtrekening heeft.

Argenta liet eerder dit jaar weten dat het vanaf 2021 zijn aanbod gaat uitbreiden. De bank geeft nu extra details over wat die uitbreidingen precies inhouden.

Minder gratis verrichtingen

Om te beginnen blijft de gratis zichtrekening bestaan, al krijgt die een andere naam. Vanaf 1 februari 2021 wordt de Giro+-zichtrekening omgedoopt tot het pakket Green. Een opvallende wijziging bij de gratis formule is de afschaffing van enkele kosteloze verrichtingen aan het loket. Wie bijvoorbeeld een overschrijving of geldafhaling aan het loket wil doen, betaalt vanaf volgend jaar 1,5 euro per verrichting. Stortingen aan het loket blijven wel gratis.

Die verrichtingen blijven wel gratis voor wie kiest voor één van de betalende zichtrekeningpakketten. Het pakket Silver kost 3,35 euro per maand en verhoogt bijvoorbeeld de kredietkaartlimiet tot 2.500 euro. De limiet bij de kredietkaart inbegrepen in de Green-formule bedraagt 1.250 euro.

Gold-klanten krijgen toegang toegang tot een kredietkaart met een limiet tot 5.000 euro. Daarenboven worden er allerhande verzekeringen aan die kaart gekoppeld, zoals reisverzekering en aankoopbescherming.

Professionele klanten kunnen bij Argenta kiezen voor Pro-Pakket. Die formule biedt gratis geldafhalingen aan bankautomaten van andere banken in België, papieren overschrijvingen in het Argenta-kantoor, instant overschrijvingen in de Argenta-app en Argenta Internetbankieren.

Pakket op maat

‘De betalende pakketten laten Argenta toe om aan klanten die daar nood aan hebben extra diensten aan te bieden aan een scherpe en transparante prijs. De klanten die voldoende hebben aan het uitgebreide aanbod van het gratis Green pakket, betalen dus niet mee voor de extra diensten die worden aangeboden via de betalende pakketten’, aldus Marc Lauwers, CEO van Argenta.

Elke klant bij Argenta zal op de hoogte gebracht worden van de wijziging en ontvangt in de komende weken een persoonlijk voorstel, gebaseerd op zijn huidige gebruiksprofiel. De klant beslist vervolgens voor 15 februari 2021 of hij dit voorstel aanvaardt of opteert voor een ander pakket. Voor de betalende pakketten gebeurt de eerste afrekening op 1 maart 2021.